حسب درخواست سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بهمنظور ایجاد امکان رسیدگی برخط به شکایت مردمی و نیاز به شناسایی مالک دستگاه کارتخوانی که مردم فقط رسید دستگاه کارتخوان (POS) را در اختیاردارند، مقرر شد بانک مرکزی (شاپرک) سرویس استعلام مالک دستگاه کارتخوان (POS) را با ورودی شناسه دستگاه کارتخوان (POS)، کد پایانه و کد پذیرنده و شماره پیگیری شکایت (صادره توسط سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان) و در خروجی اطلاعات هویتی مالک دستگاه شامل اشخاص حقیقی (شماره ملی، تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی) اشخاص حقوقی (شناسه یکتا، تاریخ ثبت شرکت، نام شرکت) و اطلاعات کسبوکار شامل نام کسبوکار یا فروشگاه، کد پستی و شرح نشانی اظهارشده ارائه نماید.