En

مصوبه پنجم جلسه پنجاهم: اجرای مواد (10) و (11) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

حسب درخواست شرکت‌های پرداخت یاری برای اجرای مواد (10) و (11) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در زمان ثبت‌نام مشتریان خود برای تخصیص درگاه پرداخت مقرر شد:

1- سرویس‌های انطباق اطلاعات هویتی و سرویس استعلام کدپستی از طریق کارورهای مرکز ملی تبادل اطلاعات در اختیار شرکت‌های پرداخت یاری قرار گیرد.

2- سازمان امور مالیاتی کشور یک سرویس به نام «استعلام وضعیت ثبت‌نام مالیاتی» را از طریق کارورهای مرکز ملی تبادل اطلاعات برای ارائه به شرکت‌های پرداخت یاری ارائه نماید. این سرویس در ورودی شناسه ملی به همراه کد رهگیری ثبت‌نام مالیاتی و در خروجی دو قلم اطلاعاتی بلی/خیر (بلی به معنی ثبت‌نام تا مرحله تعیین‌شده توسط امور مالیاتی و خیر به معنی عدم تکمیل ثبت‌نام) و یک مقدار عددی که در صورت اعلام عدم تکمیل ثبت‌نام (مقدار برگشتی خیر) این قلم اطلاعاتی یک عدد که نشانگر شماره مرحله در فرایند ثبت‌نام امور مالیاتی است.

ردیف وظایف محوله نهاد متولی نهاد همکار مهلت اجرا
1 به اشتراک‌گذاری سرویس‌های انطباق اطلاعات هویتی و سرویس استعلام کدپستی به شرکت‌های پرداخت یاری مرکز ملی تبادل اطلاعات - -
2 به اشتراک‌گذاری سرویس «استعلام وضعیت ثبت‌نام مالیاتی» با شرکت‌های پرداخت یاری مرکز ملی تبادل اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور -