En

مصوبه دوم جلسه چهل و هشتم: اجرای ماده 15 آیین‌نامه پیشگیری از انباشت مطالبات غیر جاری بانکی

حسب درخواست بانک مرکزی در اجرای ماده 15 آیین‌نامه پیشگیری از انباشت مطالبات غیر جاری بانکی (شماره 176818/ت 56173/هـ مورخ 1397/12/28) مقرر شد:

1) سازمان فناوری اطلاعات ایران موظف شد در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ظرف مدت یک ماه امکان اخذ رضایت برای ارائه اطلاعات به دستگاه متقاضی اطلاعات را ایجاد نماید و حسب مورد به دستگاه‌های سرویس‌دهنده ارائه نماید.

2) سازمان تأمین اجتماعی در یک سرویس استعلامی با نام «میزان بدهی بیمه‌ای شخص» در اختیار بانک مرکزی قرار دهد این سرویس در ورودی شناسه ملی شخص و در خروجی مبلغ بدهی برگشت داده می‌شود. مقدار صفر به معنی نداشتن بدهی و مقدار خالی (Null) به معنی عدم وجود سابقه برای شخص است.

3) سازمان تأمین اجتماعی پس از ثبت رضایت بیمه‌شده در پنجره واحد تأمین اجتماعی یک سرویس به نام «بیمه پردازی شخص» در اختیار بانک مرکزی قرار دهد این سرویس در ورودی شناسه ملی شخص و در خروجی تحت پوشش بیمه بودن و تعداد روز بیمه پردازی برگشت داده می‌شود.

4) در یک سرویس به نام «استعلام کارگاهی» در ورودی شناسه ملی/کد کارگاه، کد شعبه، سال و ماه و در خروجی تعداد کارکنان، مجموع دستمزد و مزایا مشمول بیمه کارکنان، جمع میزان حق بیمه مشمول برگشت داده می‌شود.

5) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی سرویس «استعلام دهک بندی» به بانک مرکزی را ارائه نماید این سرویس در ورودی کد ملی و در خروجی صدک و دهک شخص برگشت داده می‌شود.

ردیف وظایف محوله نهاد متولی نهاد همکار مهلت اجرا
1 امکان اخذ رضایت برای ارائه اطلاعات به دستگاه متقاضی اطلاعات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سازمان فناوری اطلاعات - -
2 ایجاد سرویس استعلامی با نام «میزان بدهی بیمه‌ای شخص» سازمان تأمین اجتماعی بانک مرکزی -
3 ایجاد سرویس به نام «بیمه پردازی شخص» پس از ثبت رضایت بیمه‌شده در پنجره واحد تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی بانک مرکزی -
4 مشخص کردن نوع ورودی و خروجی در سرویس به نام «استعلام کارگاهی» سازمان تأمین اجتماعی - -
5 ایجاد دسترسی سرویس «استعلام دهک بندی» به بانک مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - -